Monday, March 12, 2007

בחייאת.

מזל שאני כותבת עכשיו ולא בלילה,כמו שהתכוונתי.ככה הפוסט הזה יצא אולי יותר מרוכך.אתמול הלכתי לראות את רג'ינה.אחרי הזמנה וביטול,ושוב הזמנה,אחרי מערכת יחסי הציבור המשומנת,אחרי ששמעתי איך היתה ההופעה של שלשום וחשבתי שאני יודעת למה לצפות,טעיתי.זו לא הולכת להיות ביקורת הופעה,זו הולכת להיות ביקורת עלינו,בתור קהל ישראלי,שאוכל מה ששמים לו על הכפית שמכניסים לפה,ואז יורק את זה חזרה,מאוחר מדי,ואחד על השני.

כבר התור בחוץ ל "בידוק הבטחוני" בשעה עשר וחצי בערב,כשכל הקהל כבר אמור להיות בפנים,היה סימן לא מרגיע.הסתכלתי קצת מסביב,כולם חננות.ככה נראים אנשים ששומעים מוסיקה איכותית,חשבתי.אנשים איכותיים,רציניים,מבית טוב.אין פרחות או ארסים.כיף.אחרי מיון שמי ארוך (גיאחה הכרטיס שלך שכב ממש על שלי,זה הקל...) נכנסנו,רק כדי להעצר על הפתח של הבארבי ולהבין שמכאן אין יותר לאן ללכת.לא האמנתי למראה עיני.ברוך השם אלוהים חנן אותי בגובה ,ככה שבעיה לראות עד הבמה לא היתה לי,אבל היו הרבה בעיות אחרות.
מסתבר שהמעבר "למטה" היה בדיוק לידינו,כך שבמשך חצי שעה רק דחפו אותנו אנשים,מנסים לעבור,לשפר מיקום,להעביר בקבוקי בירה-דבר שהיה כמעט בלתי אפשרי,או סתם דורכים עליך בלי סיבה.הקהל האיכותי שראיתי בחוץ הוציא את הראש הישראלי המכוער,והפך להיות משהו אחר.בצפיפות של 1000 איש (המספר המדויק נמצא בקופת הבארבי),בלי אוויר,בלי יכולת להגיע לקנות שתייה,עמידה של כשעה ומעלה,לא פלא שכולם מגדפים אותך ואתה מגדף את כולם.וככה אני אמורה להנות מההופעה?

בשלב מסוים ניסיתי להזיז את הרגליים וגיליתי שאם אני מכופפת את הברכיים,אני פשוט לא מרגישה אותם יותר,שלא לדבר על המתחכך הסדרתי מאחורי.איך אמרה חברה שלי?אם ככה מרגישה אורגיה,כנראה שזה לא בשבילי.

אז מה היה לנו שם?נסיון (והצלחה) לעשות קופה על חשבונינו- מי מביא מופע ישיבה מובהק למצב שהוא מופע עמידה של 1000 איש במקום שצריך ויכול להכיל רק רבע מזה?למה הכרטיס עולה כל כך הרבה כסף עבור התנאים האלה?והכי חשוב- למה אנחנו בתור קהל ישראלי מוכנים תמיד לספוג את ה"דפיקות" הקטנות האלה?

להגיד את האמת קשה לי לומר בפה מלא שנהניתי.ואני מאוד אוהבת את רג'ינה ורציתי מאוד לראות את ההופעה שלה.אבל מהופעת אינדי קטנה היא הפכה להיות פסטיבל הנוער בערד (כולל התעלפויות מחום וחוסר אוויר) והכי גרוע הוא שידענו,ובכל זאת באנו ושילמנו.וזה מצב רבותי,שצריך להשתנות כאן.
אנחנו כוח קנייה חזק ,וכדאי שנתחיל לדעת להשתמש בו,במקום לטפס אחד על השני בהופעות,להפריע,ולהיות הישראלי המכוער,שוב.זה לא אנחנו באמת,נכון?

ורק יודה ונינט ישבו למעלה מעל הבר,על במת ה VIP,ומחאו כפיים בהתלהבות לרג'ינה.
העיקר שיש קשרים.


ואם הגעתם עד לכאן בפוסט,מה לא נפניק אתכם באיזה שיר בוקר שלה,שוב?היא חמודה,זה באמת לא הגיע לה,הקומבינה הלקויה הזאת.רק שתמשיך לשיר.
בוקר טוב.

(זה אגב השיר היחידי שהקהל ממש שר את המילים שלו,כנראה שההלם החל לפוג בסוף ההופעה,או שפשוט נכנס קצת אוויר קר מבחוץ).
regina spector- samson

9 Comments:

At 8:59 AM , Anonymous Anonymous said...

חבל!

 
At 10:52 AM , Blogger n0nick said...

אני לא הייתי בהופעה בדיוק בגלל שידעתי שיהיה ככה.

מצד שני מה יצא לי מהשביתה הקטנה הזו? אותו "כוח כלכלי אדיר" קנה גם קנה כרטיסים, הכניס לבארבי ~1000 כרטיסים של 160 שקל (רק לערב אחד). ואני סתם ישבתי בבית ופספסתי הופעה קרובה לבית של אמנית שאני אוהב.

למה בכלל הופעה של רג'ינה ספקטור צריכה להיות בבארבי? אין לנו מקומות אחרים, טובים ואיכותיים יותר, בארץ?
ואם זו הופעת אינדי איך זה שעושים overbooking כזה מוגזם? ועוד במחיר כל כך גבוה?
למה להקות עצומות שכבר יש להן את התהילה שלהן, גובות ממני 25 דולר בחו"ל, אבל רג'ינה ספקטור ושאול מזרחי לוקחים ממני כמעט פי 2?
למה במקום בו יש חוסר כזה אדיר להופעות של אמנים מהסוג הזה, נקבעה ההופעה של ספקטור לאותו יום של שון לנון (שחולקים את הקהל שלהם)?
למה לא למדנו שום דבר מאסון ערד? איפה היתה המשטרה שתבדוק האם הבארבי עוברת על החוק ומכניסה יותר ממכסת הקהל שהותרה לה? ואם אושרה כזו מכסה, מי האידיוט שאישר כזו כמות?

חלם.

בנוגע לשיר,
אני לא יודע למה אבל הרגיש לי שהגרסה הזו היא קצת מהירה יחסית לגרסה שאני רגיל אליה... זה רק אני?

 
At 12:16 PM , Blogger candy said...

לגבי השיר,כן זה רק אתה,זוהי הגרסא הרגילה לגמרי.

ולגבי השאלה המטרידה שהעלית- האם באמת יש לברבי רשיון לאכלס את המקום בכל כך הרבה אנשים- שווה בדיקה...

 
At 1:41 PM , Blogger Unknown said...

נינט היתה מ-ה-מ-מ-ת!
וגם רג'ינה היתה בסדר גמור!

 
At 1:49 PM , Anonymous Anonymous said...

ובהמשך לתהיית האורגיה - אני מקווה שבאורגיה לפחות רואים את הפרצוף של המבצע לא דרך שערות של אחרים.

 
At 2:44 PM , Blogger Mickey Alon said...

מצחיק, אבל אני חושב שהיית ממש לידי ,
לא , אני לא המתחכך, הייתי עם חברה שלי שם , שלא ראתה כלום כל הזמן, ועוד יצאה עם שברי מאמץ( לא באמת,אבל כאבו לה הבירכיים!!)
יום אחד אני יבנה בא"י איזה אולם כמו שצריך. הבחורה הזאת היתה צריכה לנגן באולם אמיתי ולא בלול תרנגולות, עם אקוסטיקה שמכבדת פסנתר כנף , וכסאות נוחים
וגם אם אי אפשר כזה אולם אז לפחות לא חור כמו בבארבי, שהבונוס היחיד של הופעה בעמידה הוא שלא צריך לשלם מינימום מחורבן של 25 שקל.


חבר שלי ניסה לעשות מרד צרכנים בקשר להופעה של אינקובוס שאורנג' המחורבנים האלה שהלאימו את הכרטיסים לטובות הלקוחות שלה. לא חשוב שהוא קנה ב220 שקל מספסר - וההופעה היתה מחורבנת ביותר.

והוא לא יכל לארגן קנייה מרוכזת למרות שהוא אסף מינימום 50 שמות
אם מישהו יודע לבנות בלוגים וליצור קשרים - איזה לוביסט כזה ,אפשר לאסוף מספיק שמות ולהשתלט על הופעות
אפשר לעשות קמפיין וסטיקרים ומה לא... צריך מקום, צריך קשרים, וצריך כוח צרכני!
מי איתי - באמת?
אם 5 אנשים יגיבו בחיוב , אז שווה לנסות

 
At 7:00 PM , Blogger n0nick said...

תראו, הייתי מוכרח לבדוק.
בשביל עצמי! כששמעתי את הגרסה הזו פה ממש חיפשתי את כפתור הטורבו על המחשב...

ואכן, צדקתי. יש לי את השיר הזה על המחשב כבר כמה שנים, ידידה שלי שלחה לי אותו. והאורך שלו הוא 3:53.
לעומת 3:10 של הקובץ שהוצע פה.

אני אוהב את זה ככה הרבה, הרבה יותר. חצי מהכיף בו זה המשיכות הארוכות האלה של חלק מהמילים.
Regina Spector - Samson (3:53)

ומיקי
העם איתך :)
וגם אני

 
At 7:22 PM , Anonymous Anonymous said...

האמת שממש רציתי ללכת להופעה
אבל ידעתי שלא רק שלא אצליח לשלוף את המצלמה שלי שם, אלא גם אם כן בטעות אצליח, היא לא תתפוס כלום.

יש המון דברים שמאוד מרגיזים אותי בקשר להופעה הזו, בעיקר העובדה שאם הייתי הולך, יום אח"כ הייתי נשפט על נפקדות.

בקשר לסמסון- יש שתי גרסאות.
אחת מתוך "להתחיל לקוות", שהיא הגרסא המהירה,
ואחת מתוך "שירים", שהיא המקורית, האיטית יותר, והטובה הרבה יותר.

 
At 1:13 AM , Anonymous Anonymous said...

אני ממש מתפלא שאחרי הופעה כזאת נפלאה הדבר היחיד שאני לומד מהתגובות פה זה שהבארבי מקום חרא.

אתם לא יכולים לטעון במשפט אחד שיש רעב אדיר להופעות בארץ, ומצד שני לדרוש שההופעה תהיה בישיבה. אם אלפיים אנשים רצו להיות בשתי ההופעות, אז הופעות בישיבה = יותר מאלף אנשים שנשארים בלי כרטיס, היסטריית כרטיסים, וספסרים שעושים הרבה כסף.

אם תשאלו אותי (וגם לי היו בעיות של זווית צפייה וכו') היתה אווירה נהדרת בבארבי. רג'ינה מתאימה להופעות אינטימיות כך שאולם גדול לא בא בחשבון, והבארבי התאים בדיוק מכל הבחינות (ואפילו לא היה עשן).
נכון - היה צפוף, אבל זה חלק מהאווירה של הופעה חד פעמית שכזאת, והיתה אווירה מאוד שמחה. נכון - להרבה אנשים הסתירו והיה קשה לראות - אבל אם אתם יודעים שיש לכם בעיה של גובה תבוא ותתפסו מקום מראש.

אז נכון שזו לא הסיטואציה הכי נוחה בעולם להופעה, אבל אנחנו עדיין לא לונדון. עד שמגיעה הופעה כ"כ כיפית לארץ, הייתי חושב שתזכרו משהו לטובה חוץ מהדברים הקטנים.

ולגבי אורנג' - הם הפיקו אירוע כמו שצריך, בלי פרסומות כמעט, עמדו בזמנים, והמחיר של ההופעה היה סביר - גם בהשוואה לאותה הופעה בחו"ל (עם אמרגן פרטי זה היה כנראה 250 שקל). כל אחד היה יכול להשיג כרטיס בשיחת טלפון של 5 דקות. אז תהרגו אותי - אני לא מבין למה מתלוננים, ודווקא באחד השבועות השמחים למוסיקה בארץ.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home